Witaj serdecznie!
Myślisz, aby się wziąć za siebie, poprawić sylwetkę i stan zdrowia? Trafiłeś idealnie, ponieważ właśnie w tym mogę Ci pomóc. Trener personalny Warszawa - trener indywidualny, na którym możesz polegać! Gwarantuję rzetelne wsparcie z zakresu treningu i diety - pomogę Ci schudnąć, zbudować imponującą muskulaturę i poprawić stan zdrowia. Trener osobisty, którego szukasz to ważna sprawa, dlatego zachęcam byś przeczytał więcej na mój temat tutaj -> Dobry trener personalny Albert Kośmider. Zachęcam też do kontaktu - chętnie opowiem jak pracuję oraz wysłucham, jakiego wsparcia potrzebujesz.
Trener personalny Albert Kośmider

kom. 665 553 214
email. albert.kosmider@gmail.com
Zapraszam!

środa, 31 stycznia 2018

Trening siłowy po 30 roku życia, a proces starzenia się

trening po trzydziestce

Czas leci jak szalony i pewnych zmian w organizmie nie zatrzymamy. Już po 30. roku życia pojawiają się pierwsze oznaki starzenia się. Czy jest to powód do szczególnych zmian w życiu codziennym? Czy jest sens zacząć ćwiczyć siłowo po 30-tce? Czy efekty będą znacznie gorsze? Na te pytania spróbujemy sobie odpowiedzieć. 


Pierwsze procesy starzenia się.


Procesy te zaczynają się po wspomnianym trzydziestym roku życia Wtedy to znajdujemy pierwsze siwe włosy, czy głębsze zmarszczki. Faktura skóry zmienia się i pojawiają się przebarwienia związane z pogorszoną produkcją melaniny. Wszelkie imprezy alkoholowe stają się bardziej męczące, niż te 10 lat wstecz. Kac z kolei zaczyna być morderczy, a wszystko to za sprawą nerek - zmniejsza się w nich liczba nefronów, które usuwają toksyny z układu krwionośnego. U kobiet po 30-tce wzrasta liczba cykli bezowulacyjnych, a ilość komórek jajowych wynosi jedynie 12 % co uniemożliwia zapłodnienie. Zaczyna spowalniać metabolizm i mogą pojawiać się różne zespoły bólowe np. kręgosłupa oraz mogą odnawiać się dawne kontuzje. Z pewnością może też pogorszyć się wzrok oraz węch. Część dyscyplin sportowych może już nam po prostu "nie iść"- szczególnie te, gdzie istotna jest równowaga oraz koordynacja. Stąd na pewno na profesjonalną gimnastykę artystyczną czy taniec zawodowy jest już za późno (co innego amatorsko). Dodatkowo wydolność aerobowa (tlenowa) zaczyna zmniejszać się o 10 procent w ciągu dekady (po skończeniu 25 roku życia).

Na szczęście efekty treningu siłowego będą praktycznie niezmienne. Układ kostny i wiązadła mamy w szczytowej formie. Nie występuje też znaczący zanik włókien szybkokurczliwych oraz obniżenie hormonów anabolicznych.

Stąd jeśli zadbamy o siebie i poprawimy pewne elementy wskazane poniżej - to efekty siłowe oraz rozbudowa muskulatury, czy wyrzeźbienie atrakcyjnej sylwetki przyjdzie nam stosunkowo łatwo. 
trening mężczyzn po 30

Kilka rad dla mężczyzn po 30 - tce.


Wiele mężczyzn we wspomnianym okresie zaczyna spełniać się zawodowo oraz rodzinnie. Osiągają dojrzałość finansową, coraz lepiej zarabiają. Nagle stają się ojcami, biznesmenami i do tego jeszcze część chce ciężko trenować. Może pojawiać się coraz więcej stresu, zwłaszcza, że coraz trudniej jest to wszystko ze sobą pogodzić. Zwłaszcza, że po 30-tce regeneracja przebiega wolniej. Może to dodatkowo potęgować frustrację i jeszcze bardziej przemęczać. Dodatkowo wszystkiemu winny jest testosteron - to przez niego lubimy wszelką "walkę" / rywalizację. Efektem stresu jest zwiększone ryzyko chorób serca, pogorszony wygląd sylwetki (odpowiada za to kortyzol), wspomniane przemęczenie. 

Jak poprawić komfort życia i trenowania u mężczyzn po 30-tce:
trening kobiet po 30

Kilka rad dla Pań po 30-tce.


De facto większość rad skierowanych do mężczyzn tyczy się również kobiet. Jedynie u Pań mamy do czynienia z innymi kwestiami hormonalnymi. Kobiety mają znikomą ilość testosteronu w porównaniu do mężczyzn, co warunkuje mniejsza masę mięśniową. Kobiety dodatkowo szybciej tracą masę kostną.Tym samym po 30-tym roku życia u kobiet może pojawić się bardziej wyraźny spadek mięśni.
Szczególnie tyczy się to Pań, które nie były przed 30-tym rokiem życia aktywne sportowo.  W takim wypadku zauważamy wyraźny spadek metabolizmu, pogorszenie jędrności ciała oraz wzrost tkanki tłuszczowej. Cześć Pań z pewnością zauważyła, że kiedyś pewne odstępstwa żywieniowe uchodziły na sucho, a dziś niestety sprawa wygląda inaczej. Niestety mięśnie niećwiczone ulegają uszczupleniu szczególnie po wskazanym okresie życia.

Jak poprawić komfort życia i trenowania u kobiet po 30-tce:
  • Metabolizm zależy od ilości tkanki mięśniowej. Stąd też Panie jeśli szybko chcą odzyskać fajną albo na nowo stworzyć atrakcyjną sylwetkę - powinny w tygodniu znaleźć czas na trening typowo siłowy. Należy postawić na ćwiczenia złożone jak przysiady, martwe ciągi itp . Więcej:
    - "Kobiety i ćwiczenia, które "parzą"".
    "Kobiety i strach przed mięśniami";
  • Nie przesadzajmy z nadmiarem  wszelkich aerobów.  Lepsze okażą się tutaj interwały, które bardziej pobudzają metabolizm. Oczywiście jeśli lubicie aeroby to najważniejsze jest Wasze zadowolenie. Lepsze to niż nic nierobienie.
    Więcej:
    "LISS vs HIIT. Korzyści oraz wady."
  • Dbamy o podpunkty powyżej, czyli te które dotyczyły mężczyzn.
Ja... przykład, że formę można robić całe życie.

Podsumowanie.


Każdy wiek jest świetnym okresem na trening. Jednakże każde kolejne dekady życia wymagają od nas większej rozwagi i dbałości o zdrowie oraz regeneracje. Skupiając się na tych kwestiach możemy czerpać radość z efektów treningowych i cieszyć się większym zdrowiem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Każdy Wasz komentarz jest dla mnie bardzo cenny. Jednakże bez zastanowienia usuwam wszelkie reklamy oraz spam.