środa, 1 lipca 2015

Lody jako nietypowy posiłek po treningu siłowym? Czemu nie!

lody po treningu siłowym

Istnieje jeden taki moment w okresie około treningowym, kiedy pewne niepolecane na co dzień produkty mogą zostać wykorzystane w pozytywny sposób. Okresem takim jest czas po treningu siłowym. Wtedy też możemy pomyśleć o konsumpcji smacznej porcji lodów... jednakże ściśle przestrzegając pewnych zaleceń ilościowych oraz składowych.


Dwa słowa o treningu siłowym.


Wspomniany rodzaj treningu czerpie energię z przemian w warunkach beztlenowych, gdzie głównym składnikiem energetycznym są węglowodany. W związku z tym trening oporowy, szczególnie dość ciężki znacząco uszczupla zasoby glikogenu mięśniowego organizmu. Oczywistą kwestią staje się uzupełnienie go poprzez spożycie lekkostrawnego źródła węglowodanów o najlepiej dość wysokim indeksie glikemicznym.


Lody jako szybkie uzupełnienie glikogenu.


Standardowym podejściem po treningu siłowym jest spożycie chudego mięsa + ryżu / kaszy oraz porcji warzyw. Jednakże możemy do tego celu od czasu do czasu wykorzystać lody. Spełnić musimy jedynie pewne kwestie składowe danego produktu!


Oto one:

  • lody powinny zawierać najlepiej małą ilość tłuszczu, ponieważ według niektórych źródeł może on zaburzać wchłanianie pozostałych składników pokarmowych. Bardzo często tańsze lody zawierają lepsze WBT, niż te droższe.
  • aby w pełni wykorzystać dobroczynne działanie lodów - powinniśmy najlepiej szukać w składzie glukozy / syropu glukozowego. Węglowodan ten bardzo szybko uzupełnia wspomniany glikogen. Czytając skład opakowania - glukoza powinna znajdować się na początku listy składników (przed wszystkimi innymi źródłami węglowodanów).
  • aby posiłek po treningu był "pełny" - warto uzupełnić go polewą z odżywki białkowej albo dorzuceniem porcji aminokwasów.
  • przy redukcji tk. tłuszczowej najlepiej skupić się na ilościach 0,5 g węglowodanów / 1 kg masy ciała. Z kolei przy budowie masy mięśniowej można zastosować 1 g węglowodanów / 1 kg m.c. W związku z tym należy starannie przestudiować spożycie określonej porcji lodów względem celu sylwetkowego.
  • im mniej sztucznych aromatów, konserwantów, czy barwników tym lepsze lody.
  • posiłek ten należy stosować raz na jakiś czas - szczególnie w okresach parcia na słodkie. Wiadomo, że zawsze lepszy będzie naturalny oraz pełny w witaminy i minerały standardowy posiłek. 

Podsumowanie.


Domyślam się, iż każda osoba miewa chwile słabości, czy szczególnej ochoty na odmienność żywieniową. Akurat posiłek po treningu pozwala nam zastosować pewne niestandardowe zachowania jedzeniowe. Jednakże pamiętajmy, aby nie funkcjonować w wspomniany sposób codziennie. 

9 komentarzy:

  1. super :D bez wyrzutów sumienia! :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam lody :) Moim ulubionym, niezmiennym od lat smakiem jest mięta z czekoladą :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wow cudowny pomysł dla osób, które unikają słodyczy :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam lody i pracuję teraz z nimi niemalże codziennie, ale potrafię ich nie jeść :D Gdybym tak codziennie miała jeść, to bym była grubsza niż dłuższa pewnie :D

    OdpowiedzUsuń
  5. a najlepiej zrobic samemu lody proteinowe :D

    OdpowiedzUsuń
  6. od czasu do czasu można wszystko, wiec pomysł z lodami jak najbardziej na TAK ;)
    +zapraszam do mnie!

    OdpowiedzUsuń
  7. Mmmm *.* Wspaniała informacja :D Teraz trzeba tylko znaleźć idealne lody i można wcinać <3.
    Zapraszam do siebie: biegiemdomarzen.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Zawsze możemy zrobić swoje owocowe lody z odżywką białkową jako dodatek i mamy super zdrowy posiłek potreningowy :)

    OdpowiedzUsuń

Każdy Wasz komentarz jest dla mnie bardzo cenny. Jednakże bez zastanowienia usuwam wszelkie reklamy oraz spam.