poniedziałek, 8 czerwca 2015

11 naturalnych substancji, które pomogą spalić Ci tkankę tłuszczową!

super produkty odchudzające

Większość osób odchudzających się chce szybciej widzieć efekty swojej pracy. Wtedy też albo stosuje bardziej restrykcyjną dietę, albo zwiększa intensywność czy ilość treningów lub szuka magicznego suplementu. Warto w tym miejscu zaznaczyć, iż często taki suplement możemy niejako sami stworzyć. Otóż dużą część substancji, które zwierają spalacze tłuszczu z aptek, czy sklepów dla sportowców możemy znaleźć w pożywieniu, albo przynajmniej w zasięgu ręki.


Do substancji przyspieszających odchudzanie możemy zaliczyć:
1. Kofeinę - w mej ocenie to numer jeden naturalnych substancji przyspieszających metabolizm. Spowodowane jest to głównie stymulacją wydzielania adrenaliny. Kofeina hamuje działanie adenozyny (czynnika zmęczenia), świetnie pobudza oraz przyspiesza uwalnianie lipidów z tkanki tłuszczowej. 200 mg kofeiny spożyte przez człowieka powoduje wzrost tempa PPM o 7% do 3 godzin po spożyciu.
Więcej na ten temat kofeiny: "Kofeina - przyjaciel, czy wróg odchudzania?"
2. Zieloną herbatę - posiada działanie stymulujące ale znacznie lżejsze w porównaniu do kofeiny. Ma również działanie termogeniczne.
3. Yerba Mate - właściwości podobne do kofeiny. Spożycie 1,5 g yerba mate powoduje zwiększone pozyskiwanie energii z tłuszczu (nie wpływając na całkowity wydatek energetyczny).
4. Guaranę - oprócz kofeiny zawiera również teofilinę czy teobrominę. Te dwie ostatnie substancje pobudzają pracę serca oraz centralnego układu nerwowego, przez co zmniejszają się objawy fizycznego zmęczenia organizmu.
W tym miejscu warto zaznaczyć, iż połączenie guarany z yerbą szczególnie wpływa na ograniczenie odczuwania głodu.
5. Gorzką pomarańczę - zawiera ona syneferynę (działanie podobne do adrenaliny) oraz oktopominę (działanie podobne do noradrenaliny). Obie te substancje wpływają na uwalnianie wolnych kwasów tłuszczowych. 
6. Kozieradkę pospolitą - jest to roślina, która wpływa na skład ciała, co udowodnili naukowcy z Baylor University. Wykazali, że kozieradka obniża ilość tkanki tłuszczowej.
7. Chilli - podnosi termogenezę oraz metabolizm na kilka godzin. Dodatkowo umożliwia szybsze spalanie lipidów. Wszystko to dzięki zawartej kapsaicynie. Warto dodać, iż pikantne jedzenie zmniejsza apetyt.
8. Kurkumę - czyli jeden ze składników curry, zawiera ona kwas hydroksycytrynowy (HCA), który wpływa na redukcję tkanki tłuszczowej, zwiększa przemianę materii oraz hamuje uczucie głodu. Dodatkowo powoduje obniżenie poziomu cholesterolu oraz akumulację tłuszczu w wątrobie.
9. Imbir - a konkretnie jego składnik gingerol, który przyspiesza spalanie tłuszczu trzewnego (szczególnie niebezpiecznego dla zdrowia).
10. Cynamon - oprócz wpływu stymulującego na metabolizm, wykazuje działanie przeciwzapalne. W badaniach na osobach udowodniono, iż przyprawa ta ma bardzo delikatne właściwości odtłuszczające, ale również obniżające ryzyko chorób układu krążenia.
11. Pieprz - a konkretnie zawarta piperyna może blokować tworzenie się nowych komórek tłuszczowych oraz obniża poziom tłuszczu w krwiobiegu. Dodatkowo pod wpływem piperyny wzmaga się też wydzielanie soków trawiennych oraz poprawia się trawienie pokarmu.

Podsumowanie.

Jak widzicie dookoła nas istnieje wiele substancji, które mogą nam przybliżyć się do celu. Dlatego często warto jest samemu pogłówkować, zamiast kupować jakiś drogi i być może nieskuteczny suplement.

3 komentarze:

  1. dużo przypraw i dobrze, bo kalorii wcale, a smak podkręcają :)

    OdpowiedzUsuń
  2. dużo przypraw, sport i zielona herbata:)

    OdpowiedzUsuń
  3. miło przeczytać, że zmierzam w dobrą stronę :) w kwestii diety i chudnięcia :)

    OdpowiedzUsuń

Każdy Wasz komentarz jest dla mnie bardzo cenny. Jednakże bez zastanowienia usuwam wszelkie reklamy oraz spam.