czwartek, 29 stycznia 2015

Nie bądź leniwy / leniwa i jedz owoce i warzywa!

najzdrowsze warzywa i owoce

Niby takie proste zalecenie, a jednak dla większości osób obce. Rozmawiając ze standardową osobą na temat jedzenia - przeważnie słyszę, iż owszem spożywa warzywa ale w jednym do dwóch posiłków oraz maksymalnie 1 - 2 owoce  na dzień. Niestety ilość ta jest nie wystarczająca dla osoby niećwiczącej, a co dopiero mówiąc o osobie trenującej. 


Ile potrzebujemy warzyw i owoców na dzień?


Osobiście zawsze proponuję aby skupić się w większym stopniu na warzywach, niż owocach ze względu na zawartość fruktozy oraz dlatego, że większość postów kieruję do osób zajmujących się sportami sylwetkowymi. Inaczej mówiąc sportami, gdzie wygląd musi być nienaganny. Jednakże wracając do odpowiedzi na pytanie - niezbędne jest spożycie minimum 500 g warzyw i owoców na dzień. Optymalną ilością szczególnie dla kogoś kto trenuje jest od 800 g - 1000 g warzyw i owoców dziennie. W tym miejscu zachęcam do refleksji czy aby utrzymujecie dane wytyczne.


Skąd takie zalecenia?


Jeśli chcemy pokryć zapotrzebowanie na witaminy i minerały to wspomniana ilość warzyw oraz owoców jest niezbędna. Wiem, że część z Was woli używać na to konto większej ilości suplementów witaminowych. Jednakże pamiętajcie o tym, iż nigdy nie zastąpią one zieleniny. Z reguły są o wiele gorzej przyswajalne i w dodatku nie posiadają błonnika oraz antyoksydantów. Błonnik wspomaga odchudzanie, zapewnia sytość i czyści układ pokarmowy ze wszystkiego co niepotrzebne. Antyoksydanty z kolei pomagają nam walczyć z wolnymi rodnikami, które powodują, iż nasz organizm starzeje się szybciej. W praktyce warzywa i owoce to pigułka na zdrowie, dobre samopoczucie i piękny wygląd. Pamiętajcie więc, że macie ją na wyciągnięcie ręki!


Wybierz odpowiednią grupę warzyw i owoców.


W tym miejscu warto wspomnieć, iż istnieją pewne grupy warzyw i owoców, które są dość kaloryczne. Dlatego jeśli nie chcecie przesadzić ze spożyciem węglowodanów w diecie - to wybierajcie warzywa i owoce z grupy I oraz II. 


grupy warzyw i owoców

A wy ile jecie warzyw i owoców na dzień?

5 komentarzy:

  1. Wbrew pozorom to wcale nie jest takie trudne :) Staram się do każdego posiłku dodać chociaż pomidora, paprykę czerwoną itd. Wychodzi tego całkiem sporo w ciągu dnia :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Warzywa i owoce- zdrowe fast foody! Wystarczy umyć i gotowe :) Dla mnie to najszybsze rozwiązanie podczas przygotowywania jedzenia do pracy. Więc nie ma wymówek- jemy zdrowo.

    CarpeFit.pl

    OdpowiedzUsuń
  3. Warzywa w każdym z 5 posiłków. Owoców - albo jabłko, albo leśne dodane do omletu.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja najczęściej jem banany, szczególnie po bieganiu - mega dawka potasu, którego dość dużo się wypaca podczas biegania ;)

    Pozdrawiam
    fitfunmamarun.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. warzywa i owoce to podstawa zdrowej diety - im ich więcej w codziennej diecie, tym lepiej. osoby aktywne fizycznie w ogóle nie powinny się przejmować ich kalorycznością, czy zawartością węglowodanów - mogą je jeść do syta (oczywiście bez przesady).

    pozdrawiam
    http://zdrowe-odzywianie-online.pl

    OdpowiedzUsuń

Każdy Wasz komentarz jest dla mnie bardzo cenny. Jednakże bez zastanowienia usuwam wszelkie reklamy oraz spam.