Dlaczego kurczak i ryż?

dieta bez monotonii

Wiele osób widzi dietę fitnesski, czy kulturysty jako monotonną i składającą się wyłącznie z ryżu oraz kurczaka. Można powiedzieć, że posiłek w takiej postaci urósł do rangi legendy. W praktyce jadłospis może wyglądać zupełnie inaczej i z reguły tak często jest.

Skąd powstał zabobon niezbędności spożywania ryżu z kurczakiem?

Otóż po trosze na taki wizerunek zapracowali sobie sami ćwiczący. Jednakże nie z racji, iż dieta musi w taki sposób wyglądać, a z racji, iż jest szybka do przygotowania. W erze ciągłego pędu oraz wielu obowiązków każdy szuka szybkich rozwiązań. Dlatego też i w kwestii żywienia najłatwiej jest ugotować na raz kilka woreczków ryżu, a na patelni przygotować 0,5 kg piersi z kurczaka. Warto wspomnieć, iż drób bardzo szybko dochodzi do siebie i jest miękki, a to kolejna wygoda. Następnie wszystko to niebywale łatwo jest porozdzielać do plastikowych pojemniczków, dorzucając porcję świeżych warzyw i polewając zdrowymi tłuszczami. Uzyskać tym sposobem możemy nawet kilka posiłków na cały dzień. Ba, są osoby, które przygotowują dania takim sposobem na cały tydzień. Oczywiście dokonują tego mrożąc część racji żywnościowej. 

Jeśli więc widzicie u kogoś w jadłospisie głównie ryż i kurczaka – to wiedzcie, iż raczej na pewno zdecydował się na takie coś ze względu na szybkość przygotowania. 

Czy dieta musi być monotonna?

Oczywiście, że NIE

dieta na masę, dieta redukcyjna
Trzeba w tym miejscu zaznaczyć, iż w sportach sylwetkowych liczą się najbardziej:
  • produkty bogate w białko np.: chude mięsa, jaja, twaróg, owoce morza, ryby…;
  • produkty bogate w węglowodany złożone (czyli o niskim indeksie glikemicznym) np.: ryż brązowy, kasza gryczana, ryż basmati, makarony z mąki durum, czy razowe…;
  • źródła zdrowych tłuszczów np.: oliwa z oliwek, olej rzepakowy, olej lniany, orzechy, awokado… więcej: http://www.albertkosmider.pl/2012/09/kwasy-tuszczowe-omega.html
  • źródła witamin i minerałów, czyli wszelkie warzywa i owoce.

W większości każdy posiłek może składać się z powyższych 4 grup produktów, wspólnie występujących w obrębie jednego dania w określonych proporcjach.
Wyjątkiem może być (o ile nie jest posiłkiem po treningu oraz nie stosujemy śniadań – białkowo-tłuszczowych) kolacja, która może składać się z  produktów: białkowych lub białkowo – tłuszczowych. Każde takie danie powinno być przygotowane odpowiednią obróbką termiczna np. grillowanie, gotowanie, smażenie bez tłuszczu.
Jeśli, więc charakteryzujemy się inwencją twórczą, to możemy stworzyć naprawdę fajne kompozycje dań, które nie będą miały nic wspólnego z monotonią.

Jak wygląda moja osobista dieta?


Moje żywienie z reguły jest w miarę zróżnicowane. Oczywiście mogłoby być bardziej. Jednakże dla mnie liczy się zarówno smak jak i czas przygotowania – w związku z tym wybieram pewien kompromis. Na pewno nie gotuję wykwintności, a głównie proste potrawy. Owszem zdarzają się okresy, gdzie żywię się praktycznie samym kurczakiem i ryżem, ale podyktowane jest to szeregiem obowiązków, które muszę wypełnić. Tym sposobem jestem w stanie ze wszystkim się wyrobić.


Ps. na zdjęciach macie moje przykładowe posiłki z różnych okresów.
czy dieta musi być monotonna?czy dieta musi być monotonna?czy dieta musi być monotonna?czy dieta musi być monotonna?
czy dieta musi być monotonna?czy dieta musi być monotonna?

 

A Wy jak jecie? Gości u Was Monotonia czy zróżnicowanie? Jeśli to drugie, to jak bardzo potraficie bawić się kunsztem kulinarnym?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

8 komentarzy “Dlaczego kurczak i ryż?”