Czy osiągnę swój cel sylwetkowy – TEST

Test sylwetkowy

Dzisiaj przedstawiam Wam mały test, który ma za zadanie wskazać Wasze słabe i mocne strony. Nie traktujcie go jako wyroczni, a jedynie jako wskazówkę, iż być może robicie coś źle. Test ten tyczy się Waszych celów sylwetkowych i rokowań na ich osiągnięcie.


TEST – SYLWETKA MARZEŃ

Za każdą odpowiedź A przyznaj sobie 5 punktów.
Za każdą odpowiedź B przyznaj sobie 10 punktów.
Za 
każdą odpowiedź C przyznaj sobie 15 punktów.

PYTANIA


1) Mając ściśle ułożoną dietę pod określony cel, ile razy dochodzi u Ciebie do odstępstw żywieniowych?
a) 3 i więcej razy w tygodniu,
b) maksymalnie 2 razy w tygodniu,
c) raz na tydzień lub w ogóle.

2) Gdy nie znasz jakiegoś ćwiczenia, a musisz go poprawnie wykonać na treningu, co robisz?
a) robię je w taki sposób jaki mi wyjdzie, nawet jeśli jest koślawy,
b) zamieniam ćwiczenie na zupełnie inne ale podobne,
c) szukam pomocy u bardziej doświadczonych osób, w literaturze, czy profesjonalnych zasobach internetowych.

3) Jeśli w fitness klubie osoba świetnie wyglądająca i doświadczona, zechce Ci pomóc w określonej kwestii, co zrobisz?
a) powiem, że sobie sam/sama poradzę,
b) posłucham niechętnie,
c) będę czerpać korzyści z rozmowy w nadziei, iż uzyskam ciekawe informacje.

4) Czy stosujesz odżywki i suplementy?
a) nie używam, ponieważ są szkodliwe i działają nienaturalnie,
b) używam, ponieważ uważam, że przydadzą się dodatkowe substancje, które może mi pomogą w celu,

c) używam odżywki jedynie w przypadkach koniecznych np. ciężkie okresy, czy dieta z pewnymi niedoborami.

5) Twoja dominująca obróbka termiczna to:
a) smażenie na tłuszczu.
b) pieczenie z dodatkiem tłuszczu.
c) gotowanie, duszenie, smażenie bez tłuszczu (np. patelnia ceramiczna), pieczenie bez tłuszczu.

6) Jeśli masz bardzo napięty grafik w pracy i określoną ilość posiłków do zjedzenia, to co robisz?
a) nie zjadam wszystkich ponieważ ciężko pracuję,

b) w środku pracy zjadam jakikolwiek posiłek ale nie taki jaki mam w planie,
c) przygotowuję sobie dzień wcześniej posiłki do pracy. Jeśli grafik mam napięty to dania robię np. w formie szejków.

7) Czy wstydzisz się jeść swój posiłek z pudełeczka w miejscu publicznym?
a) tak wstydzę się i dlatego tego nie robię,
b) wstydzę się, ale jem w jakimś ustronnym miejscu,
c) jest to dla mnie normalne i jem zawszę i wszędzie.


8) Gdy nadchodzi weekend imprezowy i znajomi Cie zapraszają do klubu, czy baru na piwo jak w każdy tydzień – to co robisz?
a) bawię się jakby jutra miało nie być, w końcu raz na tydzień zawsze można,
b) bawię się ale z umiarem i dbam o odpowiednie nawodnienie organizmu nie tylko alkoholem oraz o prawidłowe w miarę sensowne jedzenie,
c) bawię się bez alkoholu i dbam o swoje jedzenie. Ewentualnie jeśli należę do osób w ogóle nie imprezujących – to nie idę wcale.

9) Ile razy w tygodniu ćwiczysz wliczając to siłownię, aerobik, sztuki walki itp?

a) nie ćwiczę wcale, za to odpowiednio jem. Owszem raz na tydzień przejadę się na rowerze,
b) ćwiczę maksymalnie 2-3 razy w tygodniu,
c) ćwiczę 4 razy w tygodniu lub więcej razy.

10) Czy uczysz się podstaw żywieniowych? Przykładowo czy wiesz czym jest indeks glikemiczny?
a) nie wiem,
b) coś kojarzę,
c) doskonale wiem, co z czym się je.

11) Jeśli byś chciał/chciała rozwinąć fajne nogi i pośladki to w planie tygodniowym z 3 ma sesjami zawarłbyś/abyś:
a) trenowanie ich na każdej sesji w sposób intensywny,
b) trenowanie ich na każdej sesji i przynajmniej na dwóch sesjach w sposób ciężki,
c) trenowanie ich maksymalnie 1-2 razy. Jeśli dwa razy to druga sesja byłaby lżejsza.

12) Czy rozciągasz się po treningu?
a) nigdy,
b) rzadko,
c) zawsze i obowiązkowo.

13) Twój jednorazowy trening na siłowni trwa:
a) znacznie powyżej 90 minut,
b) lekko powyżej 90 minut,
c) do max 90 min.

14) Czy chodzisz na rutynowe badania do lekarza, aby zobaczyć czy Twój organizm jest odpowiednio zdrowy?
a) dawno się nie badałam/łem.
b) chodzę jak mi się przypomni,
c) chodzę regularnie.

15) Czy zgłębiasz się w etykiety produktów, które zakupujesz?
a) praktycznie nigdy,
b) rzadko,
c) zawsze.

WYNIK:

od 75 do 144

Masz dużo do dopracowania zarówno w kwestii swojego ego, jak i w znalezieniu własnej wewnętrznej motywacji oraz dopinaniu do końca postanowień. Koniecznie popracuj nad swoją wiedzą z dziedziny fitness & wellness, ponieważ kuleje.

od 145 do 194

Posiadasz dużo silnych stron. Popracuj nad swoimi słabościami, a szybko osiągniesz sukces. Twoja droga do bycia FIT jest blisko.

od 195 do 225


Jesteś ideałem w drodze do bycia FIT. Twoja wspaniała sylwetka jest na wyciągnięcie ręki. Być może już wyglądasz świetnie. Bez wątpienia to inni powinni się uczyć od Ciebie . Jednakże nie opadaj na laurach, bo zawsze jest ktoś lepszy 🙂


A teraz kto chce niech się pochwali wynikiem 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

10 komentarzy “Czy osiągnę swój cel sylwetkowy – TEST”