niedziela, 3 sierpnia 2014

Męskie łysienie, a jedzenie

Jeff Monson

Łysienie dotyczy w największej mierze mężczyzn. Związane jest bezpośrednio z męskimi hormonami płciowymi, czyli androgenami. Dolegliwość ta powoduje głębokie niezadowolenie wśród wielu mężczyzn ale również kobiet, które nasłuchują narzekań męża, czy chłopka, iż tracą włosy.



Największą przyczyną męskiego łysienia jest sam testosteron oraz szczególnie jego poziom. Hormon ten, szczególnie w nadmiarze w mieszkach włosowych ulega przemianie w dihydrotestosteron. Negatywne działanie dihydrotestosteronu skraca fazę wzrostu, przez co włos staje się cieńszy, z kolei cebulka przemieszcza się w kierunku powierzchni skóry. Nowe odrastające włosy zaczynają przypominać tzw. meszek. Interesujące jest to, iż być może dlatego dla niektórych kobiet łysy mężczyzna podświadomie kojarzony jest z bardzo męskimi cechami.

Istnieją dwie życiowe drogi związane z łysieniem. Pierwsza to ciągła walka o odzyskanie włosów albo chociaż o zatrzymanie procesu ich wypadania. Druga to pogodzenie się z wspomnianą dolegliwością i najlepiej zgolenie włosów na zero, niż trzymanie rozwalonego i nieogarniętego gniazda.

Prewencyjne działania żywieniowe przeciw łysieniu.


Oczywiście możemy stosować prewencyjnie metody nim pojawi się problem łysienia. W tym wypadku bardzo istotne jest prawidłowe żywienie. 

Dieta na łysienie powinna być bogata w witaminy B6, E oraz D. Witamina D w głównym stopniu pozyskiwana jest dzięki słońcu ale można ją znaleźć w nabiale, rybach, czy wątrobie. Wit. B6 występuje w marchwi, groszku, fasoli, orzechach i otrębach. Z kolei witaminę E znajdzie się w migdałach, orzeszkach ziemnych, szpinaku oraz brokułach.
Przy łysieniu istotne są również takie minerały jak: dwutlenek krzemu, cynk, jod i żelazo. Źródłem dwutlenku krzemu jest proso, owies, jęczmień oraz algi. Jod znajduje się w krowim mleku, gotowanych jajkach oraz truskawkach. Cynk z kolei znajdziemy w wołowinie, wątrobie, imbirze, orzechach nerkowca, ciecierzycy. Natomiast źródłem żelaza są owoce morza, drób, soja, brokuły, szpinak, chude czerwone mięso oraz tuńczyk.

W żywieniu przeciw wypadaniu włosów nie powinno zabraknąć kwasów tłuszczowych omega 3, które znajdziemy w awokado, orzechach, rybach, ziarnach lnu oraz orzechach włoskich. Dodatkowo produkty bogate w cukry proste nie sprzyjają posiadaniu zdrowych włosów. W związku z tym warto usunąć ze swojego menu wszelkie niezdrowe słodkości.

Podsumowanie


Zdrowe żywienie ma zbawienny wpływ na cały nasz organizm. Jesteśmy tym co jemy, w związku z tym pamiętajmy po co sięgamy na co dzień. Prawidłowy jadłospis może nas uchronić przed wieloma chorobami cywilizacyjnymi, jak również w jakimś stopniu zabezpieczyć przed omawianym łysieniem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Każdy Wasz komentarz jest dla mnie bardzo cenny. Jednakże bez zastanowienia usuwam wszelkie reklamy oraz spam.