piątek, 16 maja 2014

Kobiety, które ćwiczą siłowo rzadziej popadają w cukrzycę typu II

kobiety i cukrzyca

Kobiety w wieku powyżej 30 lat, które ćwiczą przynajmniej raz na tydzień z ciężarami - są w stanie znacząco zmniejszyć ryzyko rozwoju cukrzycy typu 2.


Zagadnienie to świetnie obrazuje nowe badanie opublikowane w czasopiśmie "PLoS Medicine".

150 minut treningu w tygodniu - to klucz do zdrowia.



Naukowcy doszli do takiego wniosku po analizie informacji od prawie 100.000 pielęgniarek w wieku 36-81, które uczestniczyły w dwóch różnych badaniach w USA.

Badacz Anders Grøntved z Uniwersytetu Południowej Danii był jednym z głównych autorów.

"Widzimy około 30-40 procent niższe ryzyko cukrzycy u kobiet , które wykonały ponad 150 minut tygodniowo treningu wzmacniająco - budującego mięśnie, w porównaniu do kobiet, które nie były zaangażowane w takie działania" - mówi Grøntved .

W 2012 roku opublikował On również inne badanie wykazujące, że mężczyźni, którzy nie wzmacniają mięśni są bardziej podatni na cukrzycę typu 2 od mężczyzn, którzy ćwiczą siłowo.

Joga również pomaga.



Grøntved i jego amerykańscy koledzy z Harvard School of Public Health oraz Harvard Medical School podkreślają, że tradycyjne ćwiczenia siłowe są  świetnym środkiem zapobiegawczym, który obniża ryzyko rozwoju cukrzycy typu 2.

Jednakże mniejsza praca mięśni i rozciąganie jakie możemy zaobserwować podczas jogi - również pomóc .

"Joga to dobra aktywność fizyczna, która utrzymuje siłę mięśni i  ich kondycję"  - powiedzieli badacze.

Najlepsze połączenie.



Grøntved mówi, iż połączenie ćwiczeń siłowych wraz z umiarkowanym treningiem typu: joga, spacery, pływanie, rower - jest jeszcze bardziej korzystne i zmniejsza ryzyko wystąpienia cukrzycy 2 o około 60-70 procent.

W mniemaniu naukowca najlepsze rezultaty osiągają Panie, które są zaangażowane w ćwiczenia takie jak pływanie i bieganie co najmniej dwie i pół godziny w tygodniu oraz przynajmniej jedną godzinę w tygodniu na trening typowo siłowy .

Bibliografia:
Grøntved A, Pan A, Mekary RA, Stampfer M, Willett WC, et al. (2014) Muscle Strengthening and Conditioning Activities and Risk of Type 2 Diabetes: A Prospective Study in Two Cohorts of US Women. PLoS Med 11(1): e1001587 doi:10.1371/journal.pmed.1001587

14 komentarzy:

  1. Nie dość, że daje tyle radości, to jeszcze ma tyle korzyści. Trening siłowy an prezydenta :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak widzę pod zdjęciem, które zamieściłeś tekst "Kobiety w wieku powyżej 30 lat"... to ogarnia mnie przerażenie ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. i to wcale nie jest śmieszne ;-)

      Usuń
    2. Endorfinowy Szał: Ja to bym Ci dała o wiele mniej niż masz,więc to nie cyferki się liczą a to jak człowiek się czuje:)

      Usuń
    3. Setterko, ależ oczywiście, że nie ma co patrzeć na cyferki. Ale jak w kółko widzę wpisy (nie mówię o tym ;-) ), że po 30-tce to już nie wypada, już nic nie można zdziałać itp. a wiem, że ja mając sporo ponad 30-tkę, mogę jeszcze baaardzo dużo, to mi ręce opadają do samej ziemi.

      Usuń
    4. Dobrze że ręce a nie cycki:D A tak serio to o czym Ty mówisz? Przecież masz 25lat prawda?:D

      Usuń
    5. Tia. 25.
      A z cyckami nie mam problemu :-)

      Usuń
  3. Kolejny powód żeby łapać za żelastwo:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Właśnie tego potrzebowałem ! Kolejny argument, żeby wrócić do siłowni ! Mam nadzieję, że tym razem mi się uda :(

    OdpowiedzUsuń
  5. same pozytywy, nic tylko kobiety do żelastwa!!!!!!!!!!!! :D

    OdpowiedzUsuń
  6. dobrze wiedzieć ! :) kolejny argument za treningiem siłowym

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pakujemy i "aerobujemy" się w wolnym czasie ile wlezie :D

      Usuń

Każdy Wasz komentarz jest dla mnie bardzo cenny. Jednakże bez zastanowienia usuwam wszelkie reklamy oraz spam.