Kobiety, które ćwiczą siłowo rzadziej popadają w cukrzycę typu II

kobiety i cukrzyca

Kobiety w wieku powyżej 30 lat, które ćwiczą przynajmniej raz na tydzień z ciężarami – są w stanie znacząco zmniejszyć ryzyko rozwoju cukrzycy typu 2.


Zagadnienie to świetnie obrazuje nowe badanie opublikowane w czasopiśmie “PLoS Medicine”.

150 minut treningu w tygodniu – to klucz do zdrowia.


Naukowcy doszli do takiego wniosku po analizie informacji od prawie 100.000 pielęgniarek w wieku 36-81, które uczestniczyły w dwóch różnych badaniach w USA.

Badacz Anders Grøntved z Uniwersytetu Południowej Danii był jednym z głównych autorów.

“Widzimy około 30-40 procent niższe ryzyko cukrzycy u kobiet , które wykonały ponad 150 minut tygodniowo treningu wzmacniająco – budującego mięśnie, w porównaniu do kobiet, które nie były zaangażowane w takie działania” – mówi Grøntved .

W 2012 roku opublikował On również inne badanie wykazujące, że mężczyźni, którzy nie wzmacniają mięśni są bardziej podatni na cukrzycę typu 2 od mężczyzn, którzy ćwiczą siłowo.

Joga również pomaga.


Grøntved i jego amerykańscy koledzy z Harvard School of Public Health oraz Harvard Medical School podkreślają, że tradycyjne ćwiczenia siłowe są  świetnym środkiem zapobiegawczym, który obniża ryzyko rozwoju cukrzycy typu 2.

Jednakże mniejsza praca mięśni i rozciąganie jakie możemy zaobserwować podczas jogi – również pomóc .

“Joga to dobra aktywność fizyczna, która utrzymuje siłę mięśni i  ich kondycję”  – powiedzieli badacze.

Najlepsze połączenie.


Grøntved mówi, iż połączenie ćwiczeń siłowych wraz z umiarkowanym treningiem typu: joga, spacery, pływanie, rower – jest jeszcze bardziej korzystne i zmniejsza ryzyko wystąpienia cukrzycy 2 o około 60-70 procent.

W mniemaniu naukowca najlepsze rezultaty osiągają Panie, które są zaangażowane w ćwiczenia takie jak pływanie i bieganie co najmniej dwie i pół godziny w tygodniu oraz przynajmniej jedną godzinę w tygodniu na trening typowo siłowy .
Bibliografia:
Grøntved A, Pan A, Mekary RA, Stampfer M, Willett WC, et al. (2014) Muscle Strengthening and Conditioning Activities and Risk of Type 2 Diabetes: A Prospective Study in Two Cohorts of US Women. PLoS Med 11(1): e1001587 doi:10.1371/journal.pmed.1001587

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

14 komentarzy “Kobiety, które ćwiczą siłowo rzadziej popadają w cukrzycę typu II”