Co może Tobie przeszkodzić w redukcji tkanki tłuszczowej?


przeszkody redukcyjne

Lato tuż, tuż… w związku z tym niektórzy próbują ostatnich restrykcyjnych redukcji. Inni z kolei wprowadzają końcowe szlify, aby w lipcu ich sylwetka prezentowała się nienagannie.

Osoby z pierwszej grupy mają raczej znikomą szansę na osiągnięcie znośnego wyglądu, zwłaszcza gdy BF wynosi powyżej 25 – 30 %. Jedyną opcją zostaje zastosowanie prawidłowego redukowania tkanki tłuszczowej w następnym roku.
W tym miejscu przedstawię Wam 10 błędów żywieniowych, które mogą przeszkadzać w redukcji tkanki tłuszczowej. Lista ta powstała w oparciu o kontakt z moimi podopiecznymi, z którymi robię wywiad w początkowej fazie współpracy. Zawsze powinniśmy bacznie obserwować własny organizm oraz uczyć się jego reakcji. W związku z tym jak wspomniałem, jest to lista możliwych błędów i nie koniecznie w Waszym wypadku jakiś punkt musi przeszkadzać w skutecznym spalaniu tłuszczu. Jednakże im więcej poniższych punktów będzie Was nie dotyczyło – tym pewniejszy sukces.

10 Popularnych błędów żywieniowych w okresie redukcyjnym.

1) Brak śniadań. Według badań naukowych takie działanie może powodować spadek metabolizmu nawet o 30 %. Więcej: http://www.albertkosmider.pl/2015/01/dlaczego-sniadanie-jest-tak-istotnym.html
2) Objadanie się na wieczór. Jak wiemy pod wieczór metabolizm ulega spowolnieniu. Tym samym wszelkie obżarstwa przed porą snu, mogą powodować, iż energia z przemian pokarmu zostanie wykorzystana do budowy tkanki zapasowej (tłuszczowej). Punktu nie należy mylić ze zwykłym jedzeniem przed snem, ponieważ różni się między nim umiarem w jedzeniu.
3) Jak wiemy każda redukcja powinna zawierać deficyt kaloryczny. Przyjęło się, iż nie może być mniejszy niż podstawowa przemiana materii. W praktyce należy obserwować własny organizm, ponieważ zarówno zbyt duże cięcia kalorii, jak i zbyt małe – mogą spowodować, iż tłuszcz będzie na identycznym poziomie.
4) Brak zmian. W pewnym momencie organizm może powiedzieć: “mam dość tej redukcji”. Wtedy też, aby móc dalej odchudzać się – należy wprowadzić innowacje przyspieszające metabolizm. Zamiast ślepo trzymać się jednego jadłospisu spróbujcie metod na zastoje: http://www.albertkosmider.pl/2014/03/skutecznie-pokonaj-zastoj-przy-redukcji.html. Możecie również spróbować metody refeed day. W skrócie jest to dzień, w którym nasz bilans kaloryczny jest równy 0. W tym wypadku zwiększamy ilość przyjmowanych węglowodanów i tłuszczy, a lekko obcinamy białko. Wspomnianego zabiegu nie stosujemy u osób powyżej 15 % BF.
5) Brak okresowych badań lekarskich. Otóż możecie dojść do momentu, że od wielu miesięcy stoicie w miejscu pomimo, iż Wasza dieta i trening jest dopięta na ostatni guzik. W obecnych co krok spotykamy się z narastającym problemem chorób metabolicznych od niedoczynności tarczycy, hashimoto, po cukrzycę. Niewątpliwie mogą one być sprawcami utrudnionej redukcji. Dlatego regularnie badajcie się.
6) Za wysokie indeksy glikemiczne. Niektórym osobom do redukcji wystarczą zalecenia ilościowe, dla innych zarówno ilościowe jak i jakościowe. O jakości węglowodanów mówi nam między innymi indeks glikemiczny. Jest to wskaźnik stosowany w medycynie od lat:
http://www.albertkosmider.pl/2014/02/indeks-glikemiczny-przyjacielem-albo.html
7) Stosowanie żywności przetworzonej. Produkty przetworzone mogą pogarszać stan naszego zdrowia. Dodatkowo uszczuplać zasoby energetyczne, ponieważ organizm musi  przeznaczyć energię na detoksykację. Również niektóre dodatki do żywności jak glutaminian sodu – mogą powodować niepotrzebny wzrost łaknienia http://www.albertkosmider.pl/2014/04/glutaminian-sodu-wspowinowajca-tycia.html
8) Podjadanie. Istnieją osoby mające we krwi nawyk podjadania do tego stopnia, że ich mózg go nie rejestruje. Podjadanie może zniweczyć każdą redukcję, w końcu są to niepotrzebne skoki insuliny oraz kolejna dawka kalorii.
9) Spożywanie nadprogramowych kalorii. Do tego punktu zaliczę konsumpcje żywności, która dla niektórych osób może wydawać się praktycznie bezkaloryczna. Wymieniając są to szczególnie: słodkie/tłuste sosy, kolorowe napoje, słodkie soki, muffinki, czekoladki. Również w tym miejscu mogą być niebezpieczne: wszelkie smarowidła do pieczywa, orzechy w nadmiarze, czy żółte sery.
10) Nieregularność posiłków. Organizm to zsynchronizowana maszyna – gdy opuścimy lub spóźnimy się z określonym posiłkiem, może dojść do spowolnienia metabolizmu. Ciało będące na redukcji dostaje sygnał, iż jest to okres kolejnego głodu. W tym momencie zjadając opóźniony posiłek – może dojść do wykorzystania go zarówno na cele energetyczne jak i magazynowe.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

31 komentarzy “Co może Tobie przeszkodzić w redukcji tkanki tłuszczowej?”