poniedziałek, 23 września 2013

10 korzyści z treningu siłowego

trener osobisty

Jeśli zastanawiacie się dlaczego warto jest ćwiczyć siłowo, to ułatwię Wam decyzję.

Oto 10 korzyści z treningu siłowego.

1. American Heart Association (AHA), zaleca trening siłowy jako sposób na zmniejszenie ryzyka chorób serca u osób zdrowych.

2. Dr Randy Braith i dr Kerry Stewart z Uniwersytetu Floryda, iż trening siłowy ma wpływ na prawidłowy poziom cukru we krwi, co pośrednio obniża ryzyko powstania cukrzycy.

3. Badania przeprowadzone na Tufts University wykazały, że pod wpływem treningu siłowego zwiększa się wytrzymałość, gęstości kości oraz zmniejsza ryzyko złamań kości nawet u kobiet w wieku 50-70 lat. Tak, więc dany rodzaj treningu może być uprawiany bez ograniczeń wiekowych.

4. W 1991 roku Amerykańska Akademia Nauk opublikowała raport, w którym naukowcy stwierdzili, że systematyczne treningi siłowe powodują zmiany w transkrypcji i translacji genów, czyli w przepisywaniu informacji genetycznej z DNA na mRNA. Akurat u osób starszych, ale zdrowych i nietrenujących obserwuje się osłabienie pracy mitochondriów oraz zdolności mięśni do generowania siły. Już po półrocznym systematycznym treningu siłowym  procesy te mogą być cofnięte na poziomie fonetypu. Trening siłowy jest, więc świetnym eliksirem młodości.
kobieta siłownia
5. Trening siłowy prawidłowo przeprowadzony, jako jedyny może poprawić proporcje sylwetki oraz kształt poszczególnych części ciała.

6. Trening siłowy powoduje spalanie kcal i przyspieszenie metabolizmu. Dzięki danemu typowi aktywności, też będziemy w stanie szybciej schudnąć.

7. Powoduje wyrzut "endorfin" („hormonów szczęścia”), dzięki czemu osoby ćwiczące są bardziej zadowolone z życia. Dodatkowo lepszy wygląd naszego ciała pomaga w uzyskaniu pewności siebie.

8. Sprawne i silne mięśnie zmniejszają ryzyko urazów, kontuzji lub obrażeń, na które są narażeni ludzie. Większe umięśnienie, silniejsze kości, ścięgna oraz ustabilizowany kręgosłup stanowi swego rodzaju zbroję ochronną

Flex Wheeler
Znany kulturysta Flex Wheeler, dzięki bardzo rozwiniętym mięśniom grzbietu, podczas poważnego wypadku samochodowego uniknął kalectwa. Lekarze oznajmili, że gdyby podobne zdarzenie przytrafiłoby się przeciętnej osobie, to najprawdopodobniej skończyłoby się dożywotnim kalectwem oraz koniecznością poruszania się na wózku inwalidzkim. 

9. Trening siłowy obniża ilość złego cholesterolu (LDL), a podnosi poziom dobrego cholesterolu (HDL), przez co obniża ryzyko chorób związanych z układem krwionośnym.

10. Jest bez wątpienia dobrym stylem życia, z którym świetnie wiąże się zdrowe odżywianie. Dzięki czemu bardziej dbamy o swoje zdrowie.

Oczywiście nie dla każdego trening siłowy będzie bezpieczny. Przeciwwskazaniami do uprawiania treningu siłowego mogą być: dusznica piersiowa, niekontrolowane nadciśnienie tętnicze, zaburzenia rytmu akcji serca, kardiomiopatia przerostowa, zastoinowa niewydolność serca, niedokrwienie mięśnia sercowego oraz niektóre fazy retinopatii, znaczne skrzywienie kręgosłupa. 

Tak, więc najpierw do lekarza, i jeśli wszytko jest ok, to potem na siłownię :)

5 komentarzy:

  1. Świetnie napisane:) Już ch6yba teraz nikt nie ma co do tego wątpliwości:) Zapewne znalazło by się jeszcze coś żeby dopisać to jako zaletę ,ale uważam że najważniejsze już napisałeś:)

    OdpowiedzUsuń
  2. siłownia to jest to :)

    Pozdrawiam,
    Fit
    ____________________________
    www.fashionbyfit.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Osobiście nie chodzę na siłownię, ale wykonuję kilka razy w tyogodniu ćwiczenia siłowe w domu :) Do tego celu używam hantle, obciążniki na ręce/kostki i kettlebell :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie wyobrażam sobie już życia bez treningów siłowych i nie mogę zrozumieć jak ludzie mogą nie ćwiczyć przynajmniej raz w tygodniu.

    OdpowiedzUsuń

Każdy Wasz komentarz jest dla mnie bardzo cenny. Jednakże bez zastanowienia usuwam wszelkie reklamy oraz spam.