Psychologia w odchudzaniu

dieta odchudzająca

Dieta odchudzająca jest skuteczna jedynie, gdy idzie w parze z odpowiednim myśleniem. 


Otóż racjonalne i sprecyzowane nastawienie bez wątpienia spowoduje lepsze efekty oraz szybszy sukces. Tutaj pojawiają się sprawdzone metody psychologiczne, które pomogą w drodze do szczupłej sylwetki. Z taką opcją wychodzi na przeciw dr. Judith S. Beck

Dr Judith  S. Beck proponuje kilka metod psychologicznych pomocnych w odchudzaniu:
1. Zapisywać korzyści z utraty masy ciała, np.:

– Będę˛ wyglądać dużo lepiej,
– Łatwiej będzie mi się poruszać,
– Nabiorę pewności siebie.
2. Przyjęcie do wiadomości, że przez całe życie należy się zdrowo odżywiać.
3. Jeść na siedząco – daje to większą świadomość, co się je i, że rodzaj jedzenia jest bardzo istotny.
4. Nagradzać się za wszytko co robi dobrze. Wystarczy nawet zwrot: “Jesteś świetna!”
5. Jeść powoli – dzięki temu zjemy mniej.
6. Znaleźć swojego mentora – osobę, z którą będzie można omówić ewentualne problemy żywieniowo – treningowe.
7. Kuszące produkty żywieniowe układać w miejsca nie rzucające się w oczy. Z kolei prawidłowe produkty w miejsca widoczne.
8. Warto sporządzić kartę priorytetów, wraz z planem dnia, gdzie swoje miejsce będzie miał np. plan treningowy.
9. Wyznaczyć sobie najbliższy REALNY cel. Nagrodzić się gdy go osiągniemy.
10. Nauczyć się rozróżniać głód od ochoty i zachcianek.
11. Przeczekanie zachcianki ćwiczy wolę. Czasami warto wspomóc się szklanką wody.
12. Monitorować swój jadłospis i przestrzegać zasad diety.
13. Zapobiegać podjadaniu. Jeśli następują pokusy, należy przygotować kartę ,,nie ma mowy’’.
14. Zwracać uwagę na uczucie sytości. Nasycenie przychodzi po 15 minutach po posiłku.
15. Przygotować się do kontroli masy ciała. Cotygodniowe ważenie się˛ jest potrzebne, aby zyskać wiarę˛ w siebie i wytrwać w stosowaniu diety.
16. Przeciwstawiać się poczuciu krzywdy. Wiele osób odchudzających się ma poczucie krzywdy, zwłaszcza w towarzystwie znajomych, którzy nie potrzebują się˛ odchudzać. Trzeba sobie powiedzieć, że największą krzywda˛jest odstąpienie od obranej drogi i celu, który ma się˛ osiągnąć.
17. Rozpoznać myśli negatywne, np. takie, jak: ,,przestrzeganie diety jest zbyt trudne’’. Trzeba od razu zmieniać myślenie na pozytywne.
18. Opierać się naciskom osób, które częstują. Oni niekoniecznie chcą, żeby Ci się udało.
19. Być rozsądną, gdy spożywa się posiłki poza domem.
20. Alkohol – nauczyć się podejmowania decyzji o jego niespożywaniu. 1 gram alkoholu ma prawie 2 razy więcej kalorii, niż białko, czy węglowodany.
21. Nie należy jeść pod wpływem emocji lub stresu.
22. Uwierzyć w siebie i to, że można schudnąć!
23. Znaleźć swoją racjonalną metodę na stres.
24. Zrobić listę celów, które chce się osiągnąć przed i po schudnięciu. Dzięki temu światy te wewnętrznie ze sobą zaistnieją.
Osobom chcącym poszerzyć swoją wiedzę w tematyce siły umysłu, treningu wyobrażeniowego, czy metod relaksacji polecam mój dawny artykuł:
http://www.albertkosmider.pl/2012/12/umys-kluczem-do-sukcesu.html

Pozdrawiam
Trener personalny

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

16 komentarzy “Psychologia w odchudzaniu”