środa, 19 września 2012

Regeneracja/odpoczynek to sztuka

odpoczynek
Dziś chciałem poruszyć dość krótko temat regeneracji i odpoczynku. Obserwuję wiele osób nazbyt ambitnych. Niektórzy wykonują szczególnie dużo aerobów, interwałów żeby schudnąć - nie pamiętając o kamieniu węgielnym, czyli diecie i regeneracji. Inni pakują na siłowni i myślą, że rozwiną imponującą muskulaturę w myśl ich zasady, że być może im więcej tym lepiej.
Jeśli chodzi o pierwszy przypadek, czyli chudnięcie - to aeroby czy inny wysiłek mają jedynie przyspieszyć metabolizm, bo same w sobie spalają niedużą ilość kalorii. Zbyt częsty wysiłek powoduje, że organizm nie chce chudnąć, broni się. Może dodatkowo dojść do jakże niekorzystnego efektu przetrenowania. Automatycznie ciało nie chce jakby zginąć i robi wszystko, aby przetrwać, czyli magazynuje pożywienie lub skutecznie wpływa na naszą psychikę powodując np. stany obniżonego nastroju, po to, żeby nam się nie chciało trenować. Jeśli chodzi o trening siłowy, powoduje on mikro urazy mięśni, które muszą zostać "zaleczone". Potrzebny jest określony czas, kiedy dane tkanki nareperują się. Ważna jest w tym wypadku dieta bogata w budulec (białko) oraz odpowiednia ilość odpoczynku w tym snu. Ciało po treningu musi się zregenerować. Zbyt częsty trening powoduje niszczenie tego, co należy nareperować! 

Zamieszczam poniżej istotną tabelę regeneracji grup mięśniowych:
tabela regeneracji







zdjęcie: http://www.kulturystyka.pl/atlas/ 

Wszędzie w naszym życiu należy zachować umiar. Jeśli, więc chcemy intensywniej poszaleć w wirze treningów - wtedy wspomagamy się: suplementacją, sauną, masażem, automasażem, delikatnym pływaniem itp.

"Trening to sztuka odpoczynku"

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Każdy Wasz komentarz jest dla mnie bardzo cenny. Jednakże bez zastanowienia usuwam wszelkie reklamy oraz spam.