Częste błędny widoczne na BLOGACH osób odchudzających się

dieta

Jak skutecznie jeść, aby zmniejszyć ilość tkanki tłuszczowej? Pytanie to przewija się przez wiele grup dyskusyjnych, jest omawiane na wielu blogach i stronach internetowych. Osobiście przedstawię najczęstsze błędy, które notorycznie zauważam u osób amatorsko odchudzających się.

Wyliczając są to:
  • za duże ilości słodkiego pożywienia – masa owoców, dżemów, soków (cukry sprzyjają tyciu, podbijają insulinę)
  • brak zdrowych kwasów tłuszczowych – nienasyconych, które sprzyjają zdrowej, zgrabnej sylwetce (omega-3, omega-6, omega-9). Zalecam stosować do sałatek – olej lniany, oliwę z oliwek. Oczywiście wszystko na zimno. Smażenie powoduje powstawanie tłuszczów trans.
  • stosowanie maksymalnie przetworzonego jedzenia (np. parówki, pasztety) – w takim pożywieniu  często znajduje się duża ilość skrobi i niezdrowych kwasów tłuszczowych nasyconych o konserwantach nie wspominając.
  • za mało kaloryczna dieta, w efekcie czego spowalnia metabolizm. Jeśli odchudzamy się, to obliczamy dzienne zapotrzebowanie kaloryczne i od tego odejmujemy z reguły 500kcal. Polecam mój kalkulator TDEE.
  • olbrzymie ilości węglowodanówm a znikome białka. Niedawno były kolejne badania, w którym stwierdzono, że białko nie szkodzi nawet w ilości 3g/kg masy ciała! Białko przyspiesza metabolizm, ponieważ jego trawienie jest długie, co powoduje spore wydatkowanie energetyczne.
  • objadanie się na noc – często u wielu osób kolacja to najważniejszy i największy objętościowo posiłek.
  • podjadanie. Jeśli jesteśmy już głodni, to jemy, jak już prawie bez kaloryczne warzywa takie jak: ogórek, sałaty itp.
  • za duża ilość wysiłku fizycznego. Czasem widzę stanowczo za dużą ilość wysiłku na dzień i dodatkowo większość wykonywana na wieczór. Kluczem do spalania tkanki tłuszczowe jest zachowanie przyspieszonego metabolizmu przez cały dzień. Sama aktywność fizyczna, sadełka w dużej mierze nie spala. Co zrobić? – dieta to oczywista sprawa. Dodatkowo wykonywać  aeroby w miarę wcześnie i nie przekraczać 90 minut to powoduje nakręcenie metabolizmu, aż do późnych godzin wieczornych.
  • po wysiłku/sporcie stosujemy węglowodany, żeby odzyskać glikogen podstawowe źródło energii dla np. naszych mięśni. Nie musimy się w tej fazie obawiać, że pójdzie nam w brzuszek czy w pupę. Oczywiście w innych modelach żywienia np. dietach ketogenicznych kwestia ta różni się i wtedy węglowodany nie są już potrzebne.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

17 komentarzy “Częste błędny widoczne na BLOGACH osób odchudzających się”