4 typowe mity odchudzania

hamburger 

Istnieje wiele powielanych mitów na temat odchudzania. Część z nich ma dozę pewnego sensu, inne z kolei są zgoła absurdalne, ba wręcz szkodliwe. Chciałbym dzisiaj przedstawić kilka z nich, tak aby Was uchronić przed niepotrzebnymi czynnościami.

4 mity dotyczące odchudzania:

1) głodzenie się – powoduje często efekt odwrotny. Organizm przerzuca się w tryb oszczędnościowy i spowalnia metabolizm. Efekt tego taki, że organizm boi się wyginięcia i każda kaloria zaczyna być szczególnie istotna. Ciało zaczyna więc jak najwięcej magazynować tłuszczu a jak najmniej go spalać. Kolejnym istotnym faktem jest to, że przy głodówkach tracimy masę ciała w głównej mierze z tkanki mięśniowej, która jest istotna dla jędrnej, silnej i zgrabnej sylwetki. Dodatkowo po głodówkach następuje szybki efekt Jojo – organizm dostał szoku przez restrykcyjne obcięcie wszystkich kalorii, więc chce teraz jak najszybciej odrobić straty. http://www.albertkosmider.pl/2014/10/diety-restrykcyjne-i-godowki-problem-z.html
2) nie jedzenie przed snem – kolejna bzdura. Możemy jeść przed snem. Jednak posiłek ten powinien być odpowiednio skomponowany. Według powszechnej diety glikemicznej musi zawierać źródła białka i tłuszczu. Jednakże w praktyce może w pewnych okolicznościach zawierać węglowodany. Drugi model cechuje się tym, iż w danym wypadku śniadanie winno być białkowo-tłuszczowe.
3) produkty takie jak kapusta, grejpfruty spalają tkankę tłuszczową – kolejny mit, ponieważ nie ma takich pokarmów, które by spalały tkankę tłuszczową. Jedynie dieta o deficycie kalorycznym poniżej dziennej normy człowieka może powodować ubytek wagi, o ile jest dobrze skomponowana. Produkty z kolei zawierające kofeinę czy inne środki przyspieszające metabolizm mogą jedynie częściowo pomóc.
4) podczas odchudzania warto jeść warzywa i owoce – nie do końca zgodzę się z tym stwierdzeniem. Warzywa owszem należy spożywać, ponieważ są mało kaloryczne. Jeśli chodzi o owoce – nie jestem ich przeciwnikiem, nie mniej jednak należy kierować się tutaj rozwagą. Owoce zawierają całkiem sporo węglowodanów (fruktozy, glukozy oraz skrobi). Jeśli nie jesteśmy w stanie z nich zrezygnować, to chcąc schudnąć najlepiej jest je jeść po treningu oraz stosować takie, które zawierają stosunkowo mało cukru jak np: jabłka.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

2 komentarze “4 typowe mity odchudzania”