czwartek, 16 sierpnia 2012

4 typowe mity odchudzania


Poniżej przedstawiam chyba najkrótszy mój artykuł do tej pory. Jest on zwięzły i konkretny. Bowiem odpowiada na typowe błędy, które duża część osób popełnia przy odchudzaniu.

4 mity odchudzania:


1) głodzenie się - powoduje często efekt odwrotny. Organizm przerzuca się w tryb oszczędnościowy i spowalnia metabolizm. Efekt tego taki, że organizm boi się wyginięcia i każda kaloria zaczyna być szczególnie istotna. Ciało zaczyna więc jak najwięcej magazynować tłuszczu a jak najmniej go spalać. Kolejnym istotnym faktem jest to, że przy głodówkach tracimy masę ciała w głównej mierze z tkanki mięśniowej, która jest istotna dla jędrnej, silnej i zgrabnej sylwetki. Dodatkowo po głodówkach następuje szybki efekt Jojo - organizm dostał szoku przez restrykcyjne obcięcie wszystkich kalorii, więc chce teraz jak najszybciej odrobić straty. http://www.albertkosmider.pl/2014/10/diety-restrykcyjne-i-godowki-problem-z.html
2) nie jedzenie przed snem - kolejna bzdura. Możemy jeść przed snem. Jednak posiłek ten powinien być odpowiednio skomponowany. Według powszechnej diety glikemicznej musi zawierać źródła białka i tłuszczu. Jednakże w praktyce może zawierać również węglowodany. Drugi model powoduje, iż w taki wypadku śniadanie winno być białkowo-tłuszczowe.
3) produkty takie jak kapusta, grejpfruty spalają tkankę tłuszczową - kolejny mit, ponieważ nie ma takich pokarmów, które by spalały tkankę tłuszczową. Jedynie dieta o deficycie kalorycznym poniżej dziennej normy człowieka może powodować ubytek wagi, o ile jest dobrze skomponowana. Produkty z kolei zawierające kofeinę czy inne środki przyspieszające metabolizm mogą jedynie częściowo pomóc.
4) podczas odchudzania warto jeść warzywa i owoce - nie zgodzę się tutaj do końca z tym stwierdzeniem. Warzywa owszem należy spożywać, ponieważ są mało kaloryczne. Jeśli chodzi o owoce - nie jestem ich przeciwnikiem, nie mniej jednak należy kierować się tutaj rozwagą. Owoce zawierają całkiem sporo węglowodanów (fruktozy, glukozy oraz skrobi). Jeśli nie jesteśmy w stanie z nich zrezygnować, to chcąc schudnąć najlepiej jest je jeść rano oraz stosować takie, które zawierają stosunkowo mało cukru jak np: jabłka.

2 komentarze:

  1. Warzywa zostały w sumie bardzo zbagatelizowane,a przecież są nie tylko niskokaloryczne, ale i dostarczają naturalny błonnik nie wspominając o innych dobrodziejstwach...Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten artykuł nie powstał, aby opisać wiele dobrodziejstw różnych produktów i sposobu na prawidłowe jedzenie. Powstał, żeby jedynie wskazać na błędy na blogach oraz mity żywieniowe :) Szersze kwestie odnośnie żywienia poruszałem w innych artykułach. Pozdrawiam

      Usuń

Każdy Wasz komentarz jest dla mnie bardzo cenny. Jednakże bez zastanowienia usuwam wszelkie reklamy oraz spam.