środa, 21 grudnia 2011

Dlaczego regularne, częstsze i mniejsze posiłki są ważne w drodze do szczupłej sylwetki?

odchudzanie

Wiele osób w drodze do szczupłej sylwetki sądzi, że aby schudnąć wystarczy po prostu mniej jeść. Takie osoby często popadają w skrajność i spożywają nawet 2 posiłki dziennie w nadziei, że pomoże to im zgubić nadmiar tłuszczu.

Niestety jest to bardzo błędne myślenie. 

Nasz organizm to specyficzny twór, który został zaprogramowany tak, aby przetrwać nawet w bardzo trudnych warunkach. Należy tutaj nadmienić, iż nasi bardzo dalecy przodkowie mieli szczególnie ciężki dostęp do pożywienia. Żyli w warunkach skrajnych pogodowo, gdzie istniał problem ze znalezieniem jakiegokolwiek schronienia. Dlatego nasza natura wymyśliła mechanizm magazynowania tłuszczu. Organizm, broniąc się przed wyginięciem automatycznie chce jak najwięcej kalorii zmagazynować w swoich tkankach podskórnych. Rzadkie posiłki powodują spowolnienie metabolizmu i syntetyzowanie jak największej ilości tkanki tłuszczowej w organizmie. Dodatkowo drastyczne ograniczenie kalorii sprzyja głównie ubytkowi istotnej tkanki mięśniowej, która jest niezbędna do zachowania jędrnej oraz sprawnej sylwetki. Swoją drogą nie warto bać się posiadania mięśni - im więcej mamy mięśni tym ciężej jest przybrać na tkance tłuszczowej, ponieważ każdy kilogram mięśni zużywa 12 kcal dziennie, a kilogram tłuszczu tylko 4 kcal.

Mechanizm ten powstał dawno temu i nie sądzę aby szybko zaniknął!

Dlatego jeśli chcemy, żeby organizm "nie myślał", że może wyginąć powinniśmy spożywać częstsze posiłki o reguralnych porach tj. 5-6 posiłków dziennie. Warto też pamiętać o tym, że muszą one być dobrze zbilansowane i mniejszej wielkości niż standardowo spożywane. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Każdy Wasz komentarz jest dla mnie bardzo cenny. Jednakże bez zastanowienia usuwam wszelkie reklamy oraz spam.